Posts

Showing posts from May, 2010

MAAHAD STAM,.DALAM KENANGAN

Image
Assalamualaikum semua.. Tiba-tiba rindu benar pada rakan-rakan di Maahad STAM... Apalah khabarnya mereka disana ek..Arinih 'seindah bicara' nak berkongsi sedikit tentang pengalaman 'seindah bicara' semasa detik-detik terakhir di Maahad STAM..
30 April 2010..hari yang benar-benar bersejarah buat ana.. Ana sendiri tak tahu mengapa guru2 maahad stam,tak masuk kelas hari nih,mungkin mereka ada pekerjaan yang perlu diuruskan..atau mungkin sengaja membiarkan kami bersama rakan-rakan,menghabiskan detik terakhir bersama..Alhamdulillah,hari ni makan besar..erm,makan hamper sempena "kiss 2010" yang telah kami anjurkan..mana taknye,dah seminggu hamper tu jadi pameran kat depan kelas..lepas sorang-sorang sakit.disebabkan sifat keprihatinan kami,,kami tunggu sehingga semua orang ada di dalam kelas..
Disamping sibuk-sibuk makan koko crunch,air grapes,gula-gula,n lain-lain,ana,hawa,suzana,& beberapa rakan yang lain sibuk bercakap tentang buku fatimah syarhaa "PEMILIK CI…

YANG TERINDAH...

Image
dIS sOnG CrEdItS tO alL mY fRenS.. ::suke sangat2 lagu nih,,nada muzik yg slow,betul2 rileks..:: sayang sama kamu...huhuu

:::...YANG TERINDAH..::

Semenjak kau hadir dalam hidupku, Tiada lagi keresahan, Kau mengetuk pintu hatiku, Tanpa sedari daku izinkan..
c/o Kau yang bernama cinta, kau yang memberi rasa, Kau yang ilhamkan bahagia, Hingga aku terasa indah...
Maaf jikaku tidak sempurna, Tika bahagia mula menjelma, Bila keyakinan datang merasa, kasih disalut dengan kejujuran...
Mencintai diriku, Merindui dirimu, Memiliki dirimu Hingga akhir hayat bersama Kamu...
ulang c/o ~dakmie~
tQ 4always be with me..::teman itu bukan macam papan skateboard,.dah main,pijak..Teman itu bukan macam bola sepak,.dah dapat,tendang..teman itu bukan macam bulu tangkis,.belum main,pegang,.dah main,pukul,.Teman itu ibarat ragbi,.belum dapat,rebut,.dah dapat,lindung,jaga..Teman itu macam jari,.lukanya sembuh sendiri,hilang tiada ganti..Sahabat sejati adalah harta yang paling berharga,,Bekal yang paling istimewa,kasihnya kepadamu le…

JATUHNYA MUTIARA,.::::

Hari ini hidup aku benar2 dihiasi dengan titik2 hujan..berapa banyak mutiara ini jatuh berderaian.. Dari pagi hinggalah lewat petang ini.. Aku sudah tidak sanggup untuk semua ini.. Rakan,sahabat,temanku sendiri..tidak memahami perasaanku.. hanya kerana....arghhh... ana kejam... Ana lagi teruk... Ana.... Erm.. aku tidak mahu berkata apa2 lagi.. Cukuplah,kali ini,biar aku sahaja yang merasainya.. Biarlah..aku seorang yang terasa,, aku seorang yang terpinggir,, Aku seorang yang terluka.. Aku pergi membawa diri.. Aku sudah berjanji pada diriku sendiri, Aku akan pergi jauh dari semua ini...
Aku sudah katakan itu yang terakhir... Kali ini...hanya aku & diri aku sahaja yang akan berbicara... Tiada siapa lagi..
........................... Kemaafan dipinta kepada semua.. kemaafan di pinta kepada muslimat,, ana insan yang lemah.. Insan yang sering melakukan kesalahan.. & ana juga insan yang bukan seperti ANDA fikirkan... Ana adalah ANA... Wallahua'lam...

SENYAP BUKAN BERERTI KALAH..::aku undur diri...~~

Image
Yup,,.senyap bukan bererti kalah..Mana kita tahu,when i'm prefer to keep quiet,kehidupan akan rasa lebih tenang..Tenang dari anasir-anasir yang kita sendiri tidak tahu,dari diri kita sendri atau dari orang2 sekeliling..

Buat teman yang dihormati,.
Aku dedikasikan sebuah sajak ini khas untuk DIA...
(maaflah kalau xseberapa)


Teman, Andai begini akhirnya persahabatan kita.. Andai begini titik2 akhir perjuangan kita.. Aku redha dengan takdir yang menimpa..
Hampir 2 tahun,. kita bersama2 dalam menyelesaikan satu misi,, dalam memperjuangkan 1visi.. kenangan pahit & manis antara kau,aku & dia benar2 tercipta untuk dijadikan sebagai sejarah kehidupan..
Walaupun aku bukanlah insan yang hebat seperti kau... mampu berkata2 dihadapan orang... Mampu menarik hati adik-adik peserta, namun begitu... aku sentiasa menyokong perjuangan kau dari belakang bersama rakan2 yang lain.. kerna apa.. semangat berpasukan itu penting, bagi melahirkan satu jemaah yang cukup hebat..
Buat teman yang aku kagumi.. Diri ini tidak di…

HATI YANG TERCALAR,,AMAT MEMERITKAN

Image
arini nak bercerita sikit tentang 1kisah dua orang rakan,...

A:kau ni kenapa..dari tadi aku tengok ko monyok je manjang,,ape yang sedih sgt nih..??

B:aku sedih sgt2 arinih,,,

A:yelah,kan den tanyo,,ape yg sedih sgt tuh,,,

B:ko nk dgr ke,,panjang nih..

A:cte je lah,,

B:pagi semalam,aku tulis kata2 tuk kawan aku,ni dahla 1st time aku wat,so bersungguh2 lah kan,..dh siap tuh,aku pun bagilah dia baca,,walamak..touching gler,,nk nangis,,pastu aku gaduh plak ngan kawan aku yang sorang lagi nih,,niat kt hati nih,nk berbaik lah,.ko bayangkan selama setahun kami bekerjasama dlm "....",kami xpernah sefahaman,.asik2,gaduh jer,,so,aku pun fikir2 kan balek,apelah guna ngan 'gaduh' je,.so,nk baik2 lah nih..nak lar gurau2 ke ape ke kan,mcm org len.tpi aku pun xtaulah..menyakitkan hati ke aku ckp.?aku rase org len pun cmtuh gak..tapi smpai kat aku je semua salah,semua xkena..niat aku baik kan wey..??nk berbaik semula,.sampai hati die wat aku cani,,aku ikhlas,..pastu,kitorg gaduh balik..ak…

SEINDAH KASIH,SEBUAH PERSAHABATAN

Image
"Syukur sungguh di hati ini,dikurniakan teman sejati, menuju jalan dekatinya tika diri dalam kebuntuan.. betapa aku menghargai kejujuran yg kau beri, mengajarku mengenal erti cinta hakiki yang abadi...
Tiada yang menjadi impian,selain rahmat kasihmu Tuhan, yang terbias pada ketulusan sekeping hati, seorang insan bernama Teman,,,
AfiQah Nadzirah bt Hanif,,, seukir nama yang indah,terpahat di hati ini tatkala diri ini mula menjejakkan kaki di bumi tarbiyah,,pada awalnya,aku tidak suka dengan lagakmu yang bersahaja..aku yang ketika itu menjadi penolong kelas,akhirnya kita menjalinkan sebuah ikatan yang indah..edadi 1..rasenyer amat awal untuk kita mengatakan "persahabatan kita akan berkekalan"..huhuu..detik2 awal pentarbiyahan,kau katakan aku mampu menghadapi segalanya..ya,dengan adanya kau di sisi..


Di saat itu,tanpa ibu ayah disisi,aku rasakan kau lah segalanya padaku..Kita berbual bersama,ke kantin bersama,ke musolla bersama,segalanya kita lakukan bersama..Sehinggakan ada yang c…

Warkah dari Guru Suksess,,,Trimas cikgu,,,

Image
Assalammualaikum wbt.

Kehadapan Fatin yang diingati, moga Allah mengurniakan ketenangan hearty dan emosi buat diri Fatin hendaknya tatkala ini. Walaupun saat-saat perpisahan semakin hampir, namun keresahan hati menghadapi saat-saat seperti ini telah lama kita sama-sama rasai, hanya kekadang diri kita tidak mampu untuk menyerlahkannya secara nyata. Hem...susah juga hendak menulis sebegini buat insan tersayang yang membaca warkah ini. Namun, diri ini tetap juga kugagahkan untuk menulis agar dirimu tidak terkilan menunggu “ayat-ayat cinta” daripada CEO Akademi Sukses..hu,hu...

bersama penulis buku,,cube teke sape..??
Fatin yang dihormati,
Apa yang telah Fatin pelajari daripada persahabatan dan pertemuan ini sejak 2008 hinggalah saat ini? Jika hendak dituliskan kembali di atas kertas ini, mahu rasanya menjadi sebuah novel “bestsellers”... Detik-detik Indah Bersama Guru Sukses.. hu,hu. Apa-apa pun diri ini amat menghargai jasamu dan teman-teman pengasas Sukses yang benar-benar bertungkus-lumus…

SEHARI DI MANS,BUMI TARBIYAH

Image
aSSAlaMuaLAikuM,,,
Arini,ana & ahlina ke Maahad bagi menguruskan bermacam2 hal utk meneruskan pengajian kami ke UDM tidak lama lagi,.Langkah kami terus menuju ke arah pejabat untuk mengambil Borang berhenti sekolah,..Punyelah bangge kami,saat melangkah ke pejabat mans,betapa luasnya skrg,,,boleh buat kenduri lah dalam tu,,haha,,,ke sana ke sini,mengambil tandatangan guru2,,al-maklumlah,memg tradisi pun nk kuar memg cmtuh,,,so,memg kene hadapi lah walaupun amik STAM,,,
erm,,,sayang juga sebenarnya nk tinggalkn STAM tuh,tapi apakn daya,keputusan ku telah di buat,,sekali ku melangkah,aku tak akan berundur kembali,,kerana itu adalahjalanku,,Selepas itu,ana,ahlina & nazlin ke bilik cgu Koko,cg Mohd untuk membuat segala sijil2 kami,,,alhamdulilah,dalam sejam kami dapat menyelesaikan segala tugas,,sampai habislah ink printer cg,,huhu,,mekasih yerk cg,,jasamu kami kenang,,,erm,,,dh urus sana,urus sini,kami ke pejabat yang amat selesa sekarang nih semula.Jam di tangan telah menunjukkan j…

Kenangan Kelab Remaja Suksess

Image
Terdetik kembali di hati saat aku menyandang jawatan Naib Pengerusi Kress 2009,,,bersama Ajk Kress yang setia membantu.. ::Asri,Bob,Aimin,Zaki,Syahir,Habib,Elyz,Fizah,Fifah,Zainab,Nazlin,Anis,Attira:: Tidak lupe juga pada cg Mohd & Cg Naumy yang banyak membimbing & memberi semangat.. Kelab Remaja Suksess adalah titik permulaan ku,.. .


Siapa Suksess.????Saya & anda,,,,!!!

RAHMAT UJIAN

"dAlAM dErItA aDa bAHgIA,dALaM gEmBIrA mUNgKiN tERsELiT dUKA,,,,"