SEINDAH KASIH,SEBUAH PERSAHABATAN

"Syukur sungguh di hati ini,dikurniakan teman sejati,
menuju jalan dekatinya tika diri dalam kebuntuan..
betapa aku menghargai kejujuran yg kau beri,
mengajarku mengenal erti cinta hakiki yang abadi...

Tiada yang menjadi impian,selain rahmat kasihmu Tuhan,
yang terbias pada ketulusan sekeping hati,
seorang insan bernama Teman,,,

AfiQah Nadzirah bt Hanif,,,
seukir nama yang indah,terpahat di hati ini tatkala diri ini mula menjejakkan kaki di bumi tarbiyah,,pada awalnya,aku tidak suka dengan lagakmu yang bersahaja..aku yang ketika itu menjadi penolong kelas,akhirnya kita menjalinkan sebuah ikatan yang indah..edadi 1..rasenyer amat awal untuk kita mengatakan "persahabatan kita akan berkekalan"..huhuu..detik2 awal pentarbiyahan,kau katakan aku mampu menghadapi segalanya..ya,dengan adanya kau di sisi..



Di saat itu,tanpa ibu ayah disisi,aku rasakan kau lah segalanya padaku..Kita berbual bersama,ke kantin bersama,ke musolla bersama,segalanya kita lakukan bersama..Sehinggakan ada yang cemburu melihat kemesraan kita,masuk mencucuk jarum saat kita menghadapi konflik..Aku tidak salahkan dia,coz setiap manusia pasti inginkan insan yang terbaik untuk menjadi pendamping diri kita bukan,..Kerna aku juga begitu,,Inginkan teman2 yang terbaik,yang mampu membawa aku ke arah Mardhatillah..




20 Ramadhan 2005
"SAHABAT YANG BAIK ADALAH SAHABAT YANG SANGGUP MENGORBANKAN APA JUA DEMI SAHABATNYA"
Pada tarikh ini,Kau tuliskan bait ini di buku tazkirah ku,.mungkin orang lain sekadar mengerti bahawa ini adalah perkataan biasa yg diconteng di buku2 tazkirah pelajar,.tapi bagi aku,perkataan ini membawa erti yang sungguh mendalam,.Hanya kau,aku & Dia sahaja yang mengerti apa yang tersurat di sebalik bait ini,.

iQa yang amat aku sayangi,,
seperti yang aku katakan tadi,tatkala itu aku menganggap kau lah segalanya padaku,.& aku fikirkan saat itu,aku tidak mahu kehilangan kau,orang yang amat2 aku sayang tika itu(walaupun ade lagi yang aku sayang),huhuu..aku membuat keputusan,untuk mengorbankan ape yang menjadi milik ku tika itu,untuk KAU,..kau faham bukan apa yang aku maksudkan,..pahit nye perasaan ku tika itu,luka,terguris,tercalar hati ku tika itu benar2 hanya ALLAH sahaja yang tahu melihat kemesraan kalian,.Namun,itu adalah keputusan yang telah aku lakukan,.


Walaupun insan itu pada awalnya,mengatakan dia tidak boleh melakukan itu,.aku mengatakan demi aku,lakukan ia,sayangilah dia sepertimana menyayangi diriku,terimalah dia,& seandainya dirinya menyayangiku,sayangilah dia juga seadanya,..Benar,memang berat sungguh aku ingin mengatakan segalanya namun,aku perlu juga lakukan demi untuk menyelamatkan PERSAHABATAN aku bersama2 kau iQa,,


Dan lihat kini,,hasil dari pengorbananku,aku mampu melihat kegembiraan kalian,.
Walaupun aku bukanlah antara yang merasai detik2 itu,tpi aku gembira melihat kalian,.Hasil dari terlukanya hati,tercalarnye perasaan,,huhuu

iQa,.banyak giler yang ingin aku coretkan,yang ingin aku tuliskan untuk kau,agar kita dapat mengimbas kembali detik2 indah persahabatan kau & aku,sepanjang pentarbiyahan kita sewaktu dulu di bumi tarbiyah,,aku rase,aku pun boleh wat novel "Antara Kau & Aku"..huhu..comfem ianya best sellers seperti novel cgu Mohd,,huhu,,



Nantilah,ade mase aku tuliskan lagi cerita lain yek,
nantikan SEINDAH KASIH,SEBUAH PERSAHABATAN 2..huhuu
Semoga berjaya buat serikandi suksess,AfiQah Nadzirah bt Hanif...
luvv u s00oo0o much 4ever,,


watch diszz,,just 4u iQa,,~yang terindah~
http://www.youtube.com/watch?v=-cY-DAN7ccw


Comments

Popular posts from this blog

UJIAN HIDUP

MASA, JANGAN TERLALU CEPAT!

Mencari Punca & Solusi Murtad