KENAPA AKU SAKIT


Kata sahabat, itu adalah peluang kita untuk kafarah dosa-dosa yang telah dilakukan. Hatta sekalipun hanya terjatuh tangga di saat terkejar-kejar akan sesuatu, itu juga kafarah dosa. Terkadang aku sering mengeluh, mengapa aku diuji begini. Mengapa aku sakit? Mengapa aku sedih? Lihat orang lain, bahagia saja. Gembira saja. Sihat saja. Aku? Aku sakit, aku tidak sihat, aku tidak gembira, hati aku sakit, perasaan aku terluka, aku merintih.. Inikah dugaan aku? Sejenak pasti terlintas difikiran. Beruntungnya aku, dosa-dosa diampunkan. Terima kasih Ya Allah :)Istimewa Umat Muhammad..

p/s: Terima kasih pada Ibu dan Ayah yang mendoakan kecepatan kesembuhan kedemaman ini :). Terima kasih juge pade Awa dan Jang yang telah menjaga aku sepanjang aku sakit, err papah gi tandas, belikan makanan, tolong itu dan tolong ini.Terima kasih ehh.. Mekasih juge pada Abg Bob dan Kak Ain yg telah bawak gi klinik tempoh hari, terharu dan terima kasih daun keladi :). Terima kasih pade kawan-kawan juge yg mendoakan cepat sembuh,yg dah datang jenguk, lawat even secara xsengaja.. Err, Nurul, mekasih eehhh bagi air susu coklat, ngn air penawar untuk direndam kaki ni, sejukk sangat! Huhu.. Terakhir, terima kasih pada Teman yg sentiasa menemani. TERIMA KASIH yang tidak terhingga semuanya..

Comments

Popular posts from this blog

MASA, JANGAN TERLALU CEPAT!

UJIAN HIDUP

TEMAN HIDUP