~JANGAN BERHENTI SETAKAT INI, TERUS BERJUANG KAWAN~


Tercungap-cungap nafas. 3 lagi paper adalah madah law. Yang membuat aku sedikit terseksa. Namun itu semua bukan penghalang. Usaha tetap usaha. Bukan mudah untuk berjaya, bukan senang untuk lulus. Segalanya perlukan pengorbanan.

Minat, perlu ditinggalkan sementara. Aku berjuang untuk final. Niat di hati, tidak mahu mengulang paper, walaupun ada markah yang begitu teruk. Mungkin ini ujian buatku, siapa tahu rancangan Tuhan. Kata Abang Bob, yang lepas, biarkan lepas. Sekarang ni, pulun yang di depan mata. Exam, usaha sehabis mungkin. Terima Kasih, saat itu benar aku perlukan semangat agar tidak jatuh dengan markah yang rendah. Aku cuba untuk bangkit semula.


Perkara lama yang aku tidak lakukan, berjaga hingga ke pagi. Meneguk nescafe, membuatkan mata ini tidak mahu lelap. Namun akhirnya, pengsan jua. Tapi aku puas, aku telah berjaya untuk itu. Maknanya, yang lain juga aku boleh! Tiada apa yang mustahil jika aku terus berusaha.

Kita semua boleh, jangan cepat mengalah.
"Allah tidak melihat kepada hasil dari usaha kita, tapi Allah melihat usaha yang kita lakukan"

Usahalah selagimana ada waktu. Chase it! Or time will chase you.

Don't wish to be a successful person, but wish to be self efficient. Then, success will be around you. Believe Me.!

Allah, Rabbuna Yusahhiluna fil Imtihan.

Saat akhir ini waktu genting. Untuk aku mencapai impian. Aku perlu untuk berjuang. Biarlah sakit hari ini, masa depan aku senang. Kejayaan untuk Ibu dan Ayah, and for my beloved.

Teman-teman, terima kasih kerana sentiasa memberi sokongan. We sit under the same sky, so we are same. The different between us, only the effort! So, chase each other to reach success! Chase each other to get the knowledge of Allah. InsyaAllah.

Best of luck korang, jangan cepat mengeluh ye. Kita semua hebat & mampu lakukan. Jangan berhenti sekarang, tapi teruslah berlari.

Best of Luck, Asnizan Muksin, Hawashah, Alahai Biha, Alahai Paleo, Alahai Efa, Alahai Joyah, Alahai Efa,Alahai Zalifah, Nurul Hanan, Fathiyahwati, Hani Idris, Ekin Top! =))

And all my frens, Ati, Nurul, Akoo nad, Tiqah, Ecah, Awin, Zana, Zai, Cahaya, Wana, Fairuz, Jaja, and others. Loveyoualls!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

MASA, JANGAN TERLALU CEPAT!

TEMAN HIDUP

UJIAN HIDUP