Posts

Showing posts from January, 2012

20th Besday!

Image
Kali kedua meraikan hari lahir bersama keluarga debat! syukur, alhamdulillah. terima kasihsemua atas ucapan hari lahir. terima kasih yang tidak terhingga!
bila umur menginjak dewasa, mulalah rasa gelisah dengan cabaran yang lebih mencabar. ketabahan dan kecekalan perlu untuk aku titipkan dan semai di dalam diri. kematangan yang sememangnya perlu ada dari dulu lagi, perlu untuk aku tanamkan sedikit demi sedikit.
hadiah yang pertama for my 20th besday! sini . terima kasih zaleha. sy rindu semua sahabat2sy. kadang2, bila terasa diri ini jauh tersasar dan tersimpang, akan ku ingat segala pesanan dansuasana tarbiyah kita bersama. syue, tirah, jannah, aline, iqa, dan SEMUA! ya Allah,perkenankan hajatku untuk bertemu mereka. :')
ini teammate, usher dan pengiring. terima kasih kalian ^^
kek ini saya beli sendiri! sobs2 beli sampai 2 kali! |sebab memang teringin sangat nak makan|
kasut ini cantik, & kebetulan memang nak beli! present for myself! (kesian. haha)
UniSZA vs UPSI ( kak mus, pinjam g…

SAAT GENTING

Image
Saat ini masa sangat genting. semuanya perlu diselesaikan. asignment dan tutorial. latihan debat, pencarian fakta kes. semuanya perlu diselesaikan sebelum 26 Januari 2012. *hati banyak susah. tapi, Allah kan ada. ^^ yakin, mampu! go fatin.!
kalut. benar-benar kalut yang teramat sangat.
risau. tak mampu nak memberi effort pada semua yang perlu.
letih. masa rehat memang tidak menentu. pengorbanan kali ini diperlukan, demi meraih cita-cita yang tersemat di hati. stay up di mcD bagi pencarian fakta kes ( laju sikit internet :D )
jangan borak, bincang. :)
jang, bukan macam tu. cube tengok dasar bla bla bla bla *zZzZzz
terima kasih tuan yg dipertua, kerajaan,... salam 1 malaysia! ^^
otak dah penat. rehatkan minda dengan tido # padehal makannn. :D
kali ini akan mewakili unisza dalam Debat 1 Malaysia di UKM, 26-31 Jan '12 teammate yg hebat2 belake ^^ : - abg din -wafiy -jang
*soal hati dan perasaan perlu diketepikan dahulu. masih banyak tuntutan yang perlu dilunaskan dalam kadar segera. biar segalanya…

Takdir Cinta 4

Image
otakku kosong. tiada punca.

di luar, mercun dum dam dum dam berbunyi, tanda tahun baru sudah tiba. tapi aku, masih lagi menekan papan keyboard Toshiba milikku. minda, giat berfikir. kenangan, sedang kuat mempamerkan foto-foto terindah. hati, berbisik rindu. jari, lembut menari mencari alphabet yang di ingini. aku biarkan saja diri berpuisi sendiri, tidak mahu ditegah, mungkin cara untuk menenangkan diri.

kali ini, aku benar-benar sentap. mungkin sudah tidak terdaya lagi. tidak larat menanggung derita, sengsara seorang diri. cinta ini sakit. jangan kalian dekati, selagi belum tiba masanya lagi. kerna kelak pasti akan menyesal nanti.

mungkin takdir cinta kita sebegini. usah di renung lagi, kerna ini yang kau mahukan sejak dulu lagi.

baiklah, aku kalah. akhirnya, aku terima. biar terseksa dan derita, aku memilih untuk melaluinya detik ini, dari terus memendam rasa hingga tak sudah. biarpun bersahabat itu pilihan kamu sendiri, namun kamu gagal untuk bertindak sedemikian rupa. masih tidak dapa…